Folk svigtede ikke nytårsmarcherne

Skrevet fredag d. 5. januar 2018

Forsidebilledet:  Nytårsmarchen nytårsdag 2018 starter ved Hjertestien i Bording

Med det møgvejr kunne man godt have frygtet, at folk ville udeblive fra nytårsmarcherne i Bording og Brande, som Ikast-Brande Hjerteforening arrangerede nytårsdag. Men det skete heldigvis ikke, konstaterede en glad, men også træt formand, Leif Haagensen, da de to arrangementer var overstået.

Vejret var værst i Brande, hvor en strid blæst og styrtende regn bød de ca. 25 deltagere velkomne. I Bording var vejret heller ikke det bedste, men blæsten var ikke så hård og regnen stod ikke ned i stænger, som der ellers var udsigt til fra morgenstunden. Småregn og meget smattet føre var det, der mødte de ca. 30 deltagere.

Det kostede ikke noget at deltage og formålet var ikke at komme først. Enhver kunne gå i sit eget tempo. Hjertemotionen foregik på hjertestierne i de to byer. I Bording gik deltagerne ca. 3,5 km. I Brande ca. 7 km. Alle gennemførte i Bording, men i Brande stod nogle få deltagere af routen før mål.

Knap 60 deltagere under disse vejrmæssige omstændigheder kan vi kun være tilfredse med, siger Leif Haagensen, der håber på, at bare nogle af deltagerne vil melde sig som indsamlere til den forestående landsindsamling den 22. april. Indsamlingsresultatet her bliver afgørende for, om Hjerteforeningen fortsat kan godkendes til landsindsamlinger. På hjerteforeningen.dk kan man læse nærmere om, hvordan man bliver indsamler.