Behagelig overraskelse

20161116_104541099_iOS

I forbindelse med åbningen af det nye apotek i Løvbjergs Supermarked i Ikast fik Ikast-Brande Hjerteforening en uventet – men behagelig overraskelse. Apoteker Karen Marie Østergaard kunne nemlig overrække en gave på 2.000 kr. til kassereren for Ikast-Brande Hjerteforening, Kim B. Jespersen.

Det er penge, der stammer fra overskuddet ved salget af et jubilæums-hæfte, der blev udgivet i anledning af, at Ikast Apotek rundede de 100 år. Overskuddet blev delt ligeligt mellem diabetesforeningen og hjerteforeningen.

Karen Marie Østergaard udtalte i forbindelse med donationen, at det nye apotek gerne vil have et meget tæt samarbejde med patientforeningerne i området. Det er dejligt at kunne støtte op om foreningernes arbejde. I praksis sker det bl. a. ved, at apoteket henviser til den hjælp, man kan modtage i foreningerne, når en patient – efter at være blevet ramt af alvorlig sygdom – første gang henter sin medicin.

– Vi er utrolig glade for donationen, siger Kim B. Jespersen, der henviser til, at pengene falder et tørst sted. Vi oplever, at flere og flere sendes hurtigere hjem fra hospitalerne og vi er meget optaget af at hjælpe med rehabilteringen. Således har vi for tiden et tilbud kørende om hjertemotion på Kræftens Bekæmpelses kursusejendom, Ruskjærholm, i Munklinde.